Kongsi



Aku rasa belum terlambat lagi kalau nak cerita pasal filem Kongsi ni!(yelah,blom kuar wayang lagi kan...??ahah)
Sebuah filem terbitan Metrowealth Pictures Sdn.Bhd.
Diarah oleh seorang pengarah muda yang dah banyak kali berlakon dalam cerita terbitan Metrowealth ni. Siapa lagi kalau bukan Farid Kamil...


filem kongsi ini berkisar mengenai penyiasatan ASP shariff (fizo omar) mengenai kes pembunuhan geng-geng kongsi gelap di sekitar Kuala Lumpur.Dengan itu watak pembunuh upahan iaitu Tumulak(shaheizi sam)telah terbongkar dalam siasatan ini.Tumulak telah dituduh sebagai pembunuh atas desakan kerana terpaksa untuk membayar hutang piutang yang melandanya. padahal secara realitinya pembunuhan tersebut telah dirancang oleh Kimpedu(zul handyblack)yang mengupah tumulak untuk menguasai kuala lumpur.

Itu dia serba sedikit cerita tentang filem ni..
cakap banyak pun tak guna kita tengok trailer KONGSI!






dan sesapa yang belum tengok lagi cerita ni,korang boleh download kat link ni..


Download Link

Selamat menonton!:D

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...