Anonymous Menghantar Gelombang Ke-2!!


nama mereka telah popular sekarang..
siapa tak tau 2 kira aku nak bagi taulah ni..hahaha :D
Gelombang serangan kedua akan bermula 4 Julai 2011
dan target mereka adalah www.pmo.gov.my.

sebelum ni aku tak penah buat entry pasal diorang..
tak tau kenapa aku malas nak buat entry pasal dorang..hahaha...

ini adalah surat amaran daripada Anonymous


Good evening, Malaysia.

Allow me first to apologize for this interruption. I do, like many of you, appreciate the comforts of every day routine the security of the familiar, the tranquility of repetition. I enjoy them as much as any bloke. But in the spirit of commemoration, whereby those important events of the past usually associated with someone's death or the end of some awful bloody struggle are celebrated with a nice holiday. I thought we could mark this day sixteenth of june, a day that is sadly no longer remembered, by taking some time out of our daily lives to sit down and have a little chat. There are of course those who do not want us to speak. I suspect even now, orders are being shouted into telephones, and men with guns will soon be on their way. Why? Because while the truncheon may be used in lieu of conversation, words will always retain their power. Words offer the means to meaning, and for those who will listen, the enunciation of truth. And the truth is, there is something terribly wrong with this country, isn't there? Cruelty and injustice, intolerance and oppression. And where once you had the freedom to object, think, and speak as you saw fit, you now have censors and systems of surveillance coercing your conformity and soliciting your submission. How did this happen? Who's to blame? Well, certainly there are those more responsible than others, and they will be held accountable, but again truth be told, if you're looking for the guilty, you need only look into a mirror. I know why you did it. I know you were afraid. Who wouldn't be? War, terror, disease. There were a myriad of problems which conspired to corrupt your reason and rob you of your common sense. Fear got the best of you, and in your panic you turned to the now Prime Minister. He promised you order, he promised you peace, and all he demanded in return was your silent, obedient consent.

We have seen the censorship taken by the Malaysian government, blocking sites like The Pirate Bay, and WikiLeaks. Malaysia is one of the world's strictest governments, even blocking out movies, and television shows. These acts of censorship are inexcusable. You are taking away a basic human right. The internet is here for freedom, without fear of government interference. Do not think that no one else notices. Your structured government has done the talking, and we hear loud and clear. Let this be an announcement to all your people. This is a sign, a warning, and an opportunity to listen to ideas above your own. In a way you are being stubborn. But how will this help anyone or your country. We fear that if you make further decisions to take away human freedom. We are obligated to act fast and have no mercy. For rules were meant to be broken. And corruption was meant to be washed away and forgiven. Now we will wash your corruption away so be prepared. Take this as a favor.

We shall bring down the entire countries national infrastructure. We shall make this a day to be remembered.

This is your second warning.

We are Anonymous.

We are Legion.

We do not forgive.
We do not forget.

Expect Us..

kepada sesiapa siapa yang susah nak paham...

Selamat petang, Malaysia.
Benarkan saya terlebih dahulu memohon maaf untuk gangguan ini.Saya, seperti kebanyakan orang, menghargai keselesaan rutin setiap hari keselamatan yang biasa, ketenangan pengulangan.Saya suka mereka sebanyak pemuda mana-mana. Tetapi dalam semangat peringatan, di mana peristiwa-peristiwa penting masa lalu biasanya dikaitkan dengan kematian seseorang atau berakhirnya perjuangan beberapa berdarah besar yang disambut dengan percutian yang bagus. Saya fikir kita boleh tanda ini hari keenam belas Jun, hari yang sedih tidak lagi diingati, dengan mengambil masa kira-kira daripada kehidupan seharian kita untuk duduk dan berbual sedikit. Terdapat tentu mereka yang tidak mahu kita bercakap. Saya mengesyaki walaupun sekarang, perintah sedang menjerit ke dalam telefon, dan lelaki dengan senjata tidak lama lagi akan dalam perjalanan mereka. Mengapa?Kerana sementara gada itu boleh digunakan sebagai ganti perbualan, kata-kata akan sentiasa mengekalkan kuasa mereka.Perkataan menawarkan cara untuk makna, dan orang-orang yang akan mendengar, pengumuman kebenaran. Dan sebenarnya, ada sesuatu yang sangat tidak kena dengan negara ini, tidak ada?Kekejaman dan kezaliman, bertoleransi dan penindasan. Dan di mana apabila anda mempunyai kebebasan untuk membantah, berfikir dan bercakap seperti yang anda lihat patut, anda kini mempunyai penapis dan sistem pengawasan memaksa pematuhan anda dan meminta penghantaran anda. Bagaimana ini berlaku? Siapa yang harus dipersalahkan? Nah, pasti ada orang yang lebih bertanggungjawab daripada yang lain, dan mereka akan bertanggungjawab, tetapi sekali lagi kebenaran diberitahu, jika anda sedang mencari orang yang berdosa, anda hanya perlu melihat kepada cermin. Saya tahu mengapa anda melakukannya.Saya tahu anda takut. Siapa yang tidak akan? Perang, keganasan, penyakit. Terdapat pelbagai masalah yang berpakat untuk rasuah sebab anda dan merompak anda tentang akal anda.Takut mendapat yang terbaik dari kamu, dan dalam keadaan panik anda beralih kepada Menteri Perdana sekarang. Beliau menjanjikan kamu perintah, dia menjanjikan kamu keamanan, dan semua dia menuntut sebagai balasan anda berdiam diri, persetujuan taat.
Kita telah melihat penapisan yang diambil oleh kerajaan Malaysia, menyekat laman seperti The Pirate Bay, dan Wikileaks. Malaysia adalah salah satu kerajaan di dunia ketat, malah menghalang filem dan rancangan televisyen. Ini tindakan penapisan adalah dimaafkan. Anda mengambil dari hak asasi manusia. Internet adalah di sini untuk kebebasan, tanpa takut campur tangan kerajaan. Jangan berfikir bahawa tidak ada notis yang lain.Kerajaan berstruktur anda telah melakukan bercakap, dan kita mendengar kuat dan jelas. Biarlah ini menjadi pengumuman kepada semua orang anda. Ini adalah tanda, amaran, dan peluang untuk mendengar idea-idea di atas anda sendiri. Dengan cara yang anda sedang degil. Tetapi bagaimana ini akan membantu sesiapa atau negara anda. Kita bimbang jika anda membuat keputusan lagi untuk merampas kebebasan manusia. Kita wajib untuk bertindak cepat dan belas kasihan. Untuk peraturan yang bertujuan untuk dipecahkan. Dan rasuah adalah bertujuan untuk dibersihkan dan diampuni. Sekarang kita akan mencuci rasuah dari anda supaya bersedia. Ambil ini sebagai nikmat.
Kami akan bawa ke negara-negara seluruh infrastruktur negara.Kami akan membuat hari ini untuk dikenang.
Ini adalah amaran kedua anda.
Kita Anonymous.
Kami Legion.
Kami tidak memaafkan.
Kami tidak lupa.
Kami menjangkakan.

dan surat ini ditinggalkan di video ini


sapa2 yang malas nak baca 2 boleh dengar kat video kat atas ni...

Kepada pihak2 yang berwajib andda diminta berjaga-jaga ok!
kali ni mesti dorang tutu server dirang jugak..hahahah :p

6 comments:

GaRy™ said...

jap2... napa amaran dia hampir sama ngan amaran sebelum ni?.. yang perenggan kedua tuh?... macam prank je... huhu..
anyway, gary follow cne yer~

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

thanxs bro..

aku pon xleh nak pecaya sangat dengan benda ni...
sebab ada part yg x leh dpcayai macam logo diorang still sama mksudnya diorang adlah anonymous..tapi vdeo pertama diorang pakai suara lelaki..tapi kali ni macam suara google translate plak..aku pon bukan pakar sangat dlm bidang2 cm ni...
aku jumpa kat youtube...2 aku bt entry 2..
heheh..
kita tengok jelah macam mana nanti....

sergeant keroro said...

haha. kita tengok jela camne :)

alif haris said...

kita tunggu dan lihat :) hehe

Dzarief Zuhdi said...

suara dalam video tuh macam orang itali+france yang cakap..haha.. lawak doh.. x seram lansung

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

klaw dah google translate mmg r cam 2..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...