Persoalan Yang Anda Tidak Pernah Terfikir...


korang penah tepikir macam aku pikir skrang ni??
1 malam tu aku lepak2 dengan kengkawan...
tetibe tebukak cite pasal benda ni...

*gambar ihsan Google

ada apa dengan gambar ni??


Persoalan Pertama
Kenapa orang cina suka bakar duit untuk si mati??
si matai nak beli apa kat sana??

Persoalan Ke-2
Kenapa orang cina bakar motor,bakar kereta...
tapi tak bakar dengan stesen minyak sekali??
si mati nak isi minyak pakai apa nanti??
diorang nak jalan pegi mana??

Persoalan Ke-3
Kenapa orang cina bakar Handphone,Ipad lah..
tapi tak bakar dengan charger sekali...??
si mati nak cas menatang tu macam mana??

Persoalan Ke-4
Kenapa orang cina bakar tv..
tapi tak bakar dengan TNB sekali??
macam mana si mati nak tengok tv kalau takda letrik??

Persoalan Ke-5
Kenapa orang cina tak bakar orang??
kesian si mati dudok sorang2 kat sana...

Persoalan Ke-6
Antara persoalan2 kat atas ni...
siapa yang boleh jawap persoalan2 aku 2..??
heheheh =D

itu jerk persoalan2 yang boleh aku pikirkan stakat ni...
kepada yang tersentuh hati atau terasa..
aku mintak maaf banyak2..
ia hanya persoalan yang bermain dalam pikiran aku...

ok tu jerk...

maceh!bubbye!howyeah!

PESANAN TUAN TANAH!!
Jom Join Segment Saya Punya Lagi Best!



14 comments:

Dzarief Zuhdi said...

aku sebabgai org Islam dan mengamalkan cara hidup Islam, insyaAllah memang takleh jawab soklan maut ko tuh... Gilo ker.. Tapi logik akal la.. haha

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

yup..betul 2..
tp aku still tertnye2 jugak..knp..
hahaha!

iMBobo said...

haha soalan terbaik tu bro! cuba tye cina mesti dorg pun tergamam haha

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

x pasal2 aku kene cucok ngan colok dorang...hahaha!!

Coolman said...

kenapa x bakar kuber jea?? xlah mati..hehehe

sergeant keroro said...

aku pon tak tahu bro, haha XD

diana said...

kan lebih baik pikir tentang apa kamu nak bawak bila mati nanti dari kamu pikir pasal orang cina tu..
hahahah...
jangan marah..
akak gurau2 je..!

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

coolman : kuber 2 ape??ahaha
keroro : ahaha...sme dengan lah... :D
diana : kak, sy kat sni nak kongsi cerita..bukan nak cerita psl amal sy kat orang..Tuhan pon tak suka kita nunjuk2.. :D

leeya abdul said...

huhh! Tidakkah mereka memikirkan bahawa hal2 itu tdk dpt berbuat apa dgn mereka dan tdk dpt juga menunjukkan jln kpd mereka? Sememangnya mereka itu adalah org2 yg zalim. Kan bagus kalau kasi sedekah jek brg2 tuh.

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

tapi sapa yg nak barang2 kertas 2??hihihi

ct N honey said...

itu dia punya kepercayaan,kita kena hormat..

h A n Y S said...

nak direct answer, tanya tros kat bangsa depa..snang kan?hehehe

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

dgn aku aku skli kne baka jap lg..hahah!!

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

dgn aku aku skli kne baka jap lg..hahah!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...