Teka-Teki #2 : Orang Tua!

ramai yang tak puas hati dengan teka teki Pertama aku tu..
hahaha!
sorry geng! aku pon takda jawapan yang sahih nak bagi kat korang..
aku pon terkena dengan kawan aku pon sama macam mana korang terkena dengan aku..:p

ok! kali ni teka teki yang ke dua pula..best pulak tengok korang semangat nak menjawap :p
heheh...

ni aku nak bagi teka teki ni..
baca dengan teliti ok?! :D


*ini adalah gambar ihsan daripada google.bukan gambar sebenar.

pada satu ketika dahulu di dalam sebuah perkampungan cina di negeri china..
ada seorang tua yang bongkok 3 tinggal bersama seorang budak kecil..
budak kecil tu adalah cucunya
ibu bapa budak kecil tersebut mati dalam perperangan..
kesian budak kecil tu kan...
ok stakat ni paham kan??

ok seterusnya...
tapi yang menghairankan penduduk kampung di situ...
budak kecil itu adalah cucu kepada orang tu si bongkok 3 itu..
tetapi orang tua si bonggkok 3 itu sebenarnya bukan datuk kepada budak kecil itu...
siapakah sebenarnya orang tua si bongkok 3 tu??
atok sedara dia ke??atok angkat ke??atok tiri ke??
entahlah...
korang tau sapa dia tu??
ce jawap tengok??
heheh..

selamat mencuba!
howyeah!! :D



PESANAN PENAJA
Jom Join Segment Saya Punya Lagi Best!

25 comments:

Gelugoq said...

atuk mertua :)

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

haha..slah weyh! :D

Gelugoq said...

haha.. xpndai berteka teki

Blog Hangit said...

aku rasa orang tua tu yeye pada si cucu..aku google translate datuk dia jadi yeye..ntah betul ke tidak

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

siap google translate lg..hahahah..
sory weh..
slh jugak..
cuba lagi k.. :D

lilypelangi said...

aduhh . cm pernah dgr solan nie .

er...

atuk agkat ??

EZAN IDMA said...

atok angkt?

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

atok angkat mne plak nie..hahaha
slah...
cbe lg ea.. :p

syamy said...

atok kepada atok tue tu . haha . tak pon adik beradik atok tue tu . atok jugak kan ? hehe
ntawm je la
ngee~

lilypelangi said...

atok saya ? :D

lilypelangi said...

haha . atok hilang ingatan ?

lilypelangi said...

atok tak sedar diri ta nak ngaku cucunyer ?? HAHA

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

atok x sda diri??hahahha!!
lagilah slah.. :p

Nurnajwa said...

Aaaa, atok oranglah.

Soalan susah benar ehhh --

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

susah ke??hahah..
senanglah...
cuma kne hati2 ngan ayat tu..
ada ayat muslihat di situ..
heheh :D

syrupmasin said...

errr..anak angkat :D

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

sape anak angkat??

perfect life z said...

orang tua si bongkok 3 itu bukan atuk kepada budak kecil itu lah...sebabnya ko tanye siape orang tua si bongkok 3 itu...jawapan ko dah bagi...hehehe betul ker?? kalo ko tak faham aku lagi lah...teka jer

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

hahaha..betul jugak ape kaw kate tu..
tapi tu bkn jwpnnyer..hahaha

thanxs jawap.. :))

Blog Hangit said...

aku dah tau..ni nak jwab kali kedua..jwbn dia org tua tu nenek budak tu..haha

lilypelangi said...

atok tu bukan atok cucu lar . btul tak ?? hahaha



sengal aku :D

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

hahaha..
lily,awk dah trok nie..
g tdowlah..
hahaha :p

lilypelangi said...

aku nak menang gak . tak kira ! HAHA

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

hahah!nak menang??
cepat carik jawapan yang bernas! :p

lilypelangi said...

atok jiran ? haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...