Ramadhan #3.1 : Mr. Google Puasa??

aku pon tak tau macam mana boleh terlintas dalam fikiran aku untuk mencuba benda ni....
tengah bosan2 dan.....
terjumpa pulak....
نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى
dan maksudnya
Sahaja aku puasa esok hari menunaikan fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

aku pon pergi gatal tangan paste kat google translate..
korang tau apa yang kuar??
ni dia!


dan cuba korang klik LISTEN
laju giler pak arab tu cakap...

walaupon bukan 100% tepat..
tapi maksudnya tetap sama kan??
so kat sini korang boleh trylah ayat mana yang korang tak tau boleh trnslate kan kat Google translate..
mungkin ia membantu..
tapi nasihat aku..
lebih baik korang rujuk jugak kat ustat2 kalau nak dapatkan kepastian yang sebenar...
barang Yahudi..macam2 boleh jadi..
tersesat pulak kang..
payah dah...

aku cuma nak kongsikan je apa yang aku jumpa... :)
ok tu jerk!

maceh!bubbye! howyeah!



Published with Blogger-droid v1.7.4

4 comments:

sergeant keroro said...

hehe, nice XD

c-ma said...

uissshhh...dasyat tol!!!antara slh satu agenda dorang tuk jatuhkan org islam...kne berhati2 lps neaaa

c-ma said...

tapiii..knp gmbr kat google translate 2 sme ng awk pnyer header???pelikkk...

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

chait!2 aku tempek jerk!ahaha :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...