Sah Ke Puasa Aku??




haduyai!!
kenapa pulak aku terbaca menatang ni..
dah serba salah pulak aku...


dok sebok surf tenet...
terjumpa pulak dengan surat...


*klik gambar untuk lebih jelas

dan antara syarikat yang tidak berjaya untuk mendapatkan status Halal adalah...

*klik gambar untuk lebih jelas
 
hah?!!
yelah Simply Siti...
so berjaga jaga kepada wanita2 muslimah di luar sana..yang tak muslimah biasanya diorang tak peduli kan??
ahah!
ok..

sebenarnya aku bukan nak ceritakan pasal ni...
aku tak pakai pon Simply2 ni..adik aku pon x pakai produk ni..ape lagi mak aku..nenek aku??lagiilah....
huhuh...

yang aku nak cerita ni pasal ni...

tak tau boleh klik situ atau SINI pon boleh...
kau tau mane datang makanan tu??
makan tu datangnya dari sini...

*klik gambar untuk lebih jelas

yup!memang betul makanan tu dari sini..
dan sahur tadi pon dari sini..
taknak terkejot pulak aku Mapley ni tersenarai...
aduh!makanan dah masuk perot neyh..

korang rasa macam mana ea??
halamak~~!!

kalau korang nak tau banyak lagi syarikat yang tak dapat sijil Halal boleh klik SINI

Sumber :  Kesabaran Ku

14 comments:

EZAN IDMA said...

sush nak cr maknn halal skrg ni

liyanalalala said...

trimakasih 4 sharing...
yang lepas buat pengajaran..
nanti beware lah yaa...

makan homemade je laa... hehehh

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

EZAN IDMA : 2lah psl..nak mkn kat lua pon dah x sdp ati..hmm

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

liyanalalala : wlcm :)
orang bujang manalah reti masak..huhuh! :p

Fz27 said...

kalau tak tahu xpe.. islam itu mudah.. tp jgn memudahkan islam..

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

Fz27 : yup..betul 2...maceh! :)

Dzarief Zuhdi said...

x per.. benda yang kita taktau tak jadi masalah.. lain la klu sbelom nie kedai tuh mmg x dak status halal, then mmg haram lah kita makan.. so, yakin jer yg posa kita sah.. trima tak trima itu biar Allah yg tentukan.. :D

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

Dzarief Zuhdi : yup..aku rasa pon macm 2..thanxs friends :))

sergeant keroro said...

makan bazar jela pasni, keh3

NoKaKaSHiCHi HowyeaH!! said...

hahah..macm 2 lah kowt aku rse..ahah!

My Name is Mar said...

SIMPLY SITI tak halal? KONTROVERSI ni kalau ramai tahu..

leeya abdul said...

adoihh! Noka kesian tew. Apapun kalau kita xtau mmg xjd kesalahan. Cuma lenkali jgn simpan perasaan was2. itu xboleh. Apapun restoran mapley ada letak sijil halal ker? oppss!

k.leeya tulis ini http://way2healthynbeauty.blogspot.com/2011/08/di-antara-fatwa-dan-takwa.html

muz said...

sabar bro...ko tak tau memula so takpalah,.. lepas ne ko kena cari makan tempat lain lagi lah ye...

GaRy™ said...

sepatutnya pasaraya/kedai label la barangan yang dijamin halal dan dijamin haram.. takder la kita terbeli... adusss...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...